Varför stångas för att komma in i tåget?

Godmorgon!

Herregud, mina ögon svider så trött jag är. Hoppas verkligen att jag får en bra plats på tåget så jag kan sooooova, jag måste få en bra plats, annars ska jag fan ta mig stånga in mig i tåget för att få plats, precis som alla andra gör.

Vet ni, det värsta med att ta tåget tio över sex på morgonen måste ändå vara att när man väl står där nere på perongen och väntar på att tågen ska kopplas ihop så börjar alla människor sakta men säkert ställa sig framför ingången, inget ovanligt. Men näör dörrarna sedan öppnas så blir folket som djur, Bokstavligen springer dom in i tåget innan folket som är på tåget hunnit gå ut. Jag får panik varje gång. Det finns plats till ALLA. & det är speciellt en man som alltid (oavsett om han står längst fram eller längst bak i kön utanför tåget) ska in först, som ett litet barn. Har tar sin väska i sin hand, och tar ett fett jävla bamsesteg för att komma in först, och tar någon hans plats som han tänkt sitta på så får man världes suck. Vafan, han har väl inte köpt tåget heller.

Äh, nu blev det ganska negativt inlägg. Men jag stör mig på folk som stångas på morgonen, chilla förfan. Nu ska jag snart ner och ta bussen mot knutpunkten, sen ner till tåget och se alla stångas, jag ska fan också stångas idag, jag sa in först, till och med före mannen med bamsestegen, haha. Ikväll blir det träning och sen bara mys. Imorgon är det studentdags, hoppas verkligen på fint väder. PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0