Just my luck

Hej!

Idag är jag gladare än sist jag skrev. Jag har verkligen har några dagar nu då jag varit allmänt sur, allt har verkligen gårr åt helvete! Men nu verkar det rätta upp sig. Inte nog med att jag haft dåliga dagar.. i tisdags skulle jag till praktiken och tänkte att: Yes, idag blir en bra dag! Men icke. Börjar dagen med att gå ner och ska ta bilen, backar ut och missar ett FETT träd, backar rätt in i skiten och det blir en buckla, JA - en stor! Det värsta av allt? Det är inte min bil, jag fick panik, körde där ifrån, parkerade en bit bort. Ringde Chrille och böla som ett barn och sa att jag krockat i ett träd.. Mycket fel ordval eftersom han trodde att jag krockat som i kört snabbt och skadat mig. Jag var SÅÅ nära på att skita i praktiken men jag åkte dit och hade en bra dag med barnen i alla fall. Men min otur är inte slut, imorse grillade jag kyckling till Chrille i ugnen, när jag tog ut kycklingen för den var klar satte jag ner fater i vasken och sköljde med varmt vatten, skiten knakar och spricker på flera ställen, mitt favoritfat! Nu tänker ni kanske: vafan, det är ett fat Katja! Men det spelar ingen roll, när ska oturen ta slut.. NU!

Idag har gått bra, ingen otur idag! Redovisningen gick mycket bra och det verkade som att vi tog upp allt vi ville, glömde enstaka saker men fick fram vår poäng med det hela, och Fanny verkade tycka det var bra, det är det viktigaste. När jag kom hem så la jag mig för att vila, vaknade vid tre av att Anna skulle komma och hämta lite post sedan somnade jag igen och vaknade när min älskling ringde fem i halv sex (vad hände med passet som började klockan 6?) och frågade vart jag var, jag sov fortfarande. Så jag fick ta tag i min själv och sätta igång med plugget, har inte suttit så jätte länge men ändå skrivit lite på uppgiften vi har tills nästa onsdag. Ska träffa gruppen imorgon och skriva mer men känns skönt att ha börjat så man inte sitter där imorgon som små fån och inte har någon aning om vad vi ska, vill eller bör skriva. Nu ska jag i alla fall sluta skriva här och titta på BB om tio minuter. Puss på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0