tåg-biljett-kollare

Arh, jag glömde berätta en sak. Idag åkte jag ju till skolan som ni redan vet men på tåget påväg till skolan satt en man typ fyra säten framför mig som inte ville visa sin biljett när hon kvinnan kom och skulle titta på dom. Det enda han sa var att någon annan redan hade tittat, hon försökte förklara att det hade varit ett personalbyte i helsingborg så därför var alla tvunga att visa sina biljetter igen, men han vägrade. Så i Lund fick dom be han hoppa av, tror ni hade gick med på det? Nejdå, så där stod vi stilla i 8 minuter bara för att säret inte ville gå av haha.

Men det slutar inte än, påväg hem från skolan hittar jag en mysig plats med inte allt för mycket folk omkring. När han gubben kommer för att titta biljetterna reser sig två killar / män upp och börjar gå mot honom ( antagligen för att gå till andra sidan tåget och slippa visa biljett ). Men gubben är inte dum, utan ber dom visa sina biljetter innan de går förbi honom men männen fattar ju ingenting. Gubben försöker fråga dom vart som ska, om de har biljett me de fattar ingenting. Det enda han killen sa var "Tickets.. yes.. in the hats" Jag vet dock itne vad det där hats skulle betyda men tillslut fattade man att han ville köpa en biljett. Han har fortfarande inte fått fram vart dom ska, och tillslut efter han frågat fem tuden gånger "Where are you going" så säger killen "norweigan" okej?! haha.. Aja, men dom ville iaf inte köpa någon biljett och dom ville inte heller gå av tåget.. Måste även tillägga att denna duskussionen varade ända från Lund till förbi Landskrona. Tur att jag inte jobbar som en tåg-biljett-kollare på tåget för jag hade fått damp! haha


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0