Långt inlägg...

Jag är nog sämst i Sverige på att blogga! Kanske för att jag inte vet vad jag ska skriva men idga får ni ett, kanske sjukt oinstressant, blogginlägg. Så jag får väl backa lite i tiden coh berätta vad som hänt den senaste tiden.

Hela förra veckan hade jag VTF (praktik) så jag var på Brunnsparksskolan i förskoleklssen som jag varit i innan (förra gången jag hade VTF). Det var väldigt roligt att vara där igen och nu känner jag mig verkligen som en i gänget, det är svårt att komma in som ny och lära känna barnen och försöka få barnen att ha respekt för mig, det jag säger gäller lika mycket som de mina handledare säger. Jag fick hålla i en mattelek som jag själv planerat, det var dock bara halva klassen men dom har alltid två grupper när de gör matte- och språklekar. Min mentor kom ut och tittade till mig och kollade när jag höll i min aktivitet, jag fick bra kritik efteråt och det kändes bra, min handledare sa också att det var bra. Jag reflekterade lite och ändra min aktivitet en aning tills på torsdagen då jag skulle hålla i samma aktivitet för andra halvan av klassen och det gick så mycket bättre än första gången, roligt att se hur jag själv ändrade och fick det att gå bättre, mina handledare vad nöjda. Mina handledare har även skrivit omdömmet om mig och det såg väldigt bra ut, det verkar som att de tycker om att ha mig där :)

I helgen firade vi mina svärföräldrars bröllopsdag, deras 34:de år tillsammans :) helt otroligt. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag & älskling håller ihop hela livet ♥. Lördagen började i alla fall med frukost hemma hos föräldrarna där alla samlats, Jag & Chrille, Anna & Sören, Nettan & Kalle, Martin & Maria, Johnny & svärföräldrarna, och självklart hundarna :) Efter frukost satte vi oss i bilar och körde ner mot malmö, Entré där vi planerat att föräldrarna skulle få gå och shoppa precis vad de ville, det var vår överraskning/present till dem. Vi delade upp oss i tjej- och killgrupp så vi tjejer fick shoppa för oss själva och killarna likadant. När vi var klara åkte vi tillbaka hem till föräldrarna där vi bara umgicks, spelade spel, pratade och ÅT, haha herregud vad jag åt och mådde illa, men roligt hade vi. Supermysigt när alla träffas :) Fram mot kvällen blev min hals dålig och jag fick feber, tur att det var precis när vi skulle hem så jag kunde sova och vila. Dock vaknade jag på Söndagen utan röst och sjukt ont i halsen, har varit hos läkaren idag och dom sa att det bara var virus som satt sig i halsen. Tur att jag slipper en massa medicin, det är så tråkigt.

Så idag skulle jag egentligen till skolan och jobba med skaparprocessen men eftersom jag fick läkartid kl 9 så tyckte de andra att det var onödigt eftersom det finns fler sjuka i gruppen. Imorgon kör vi dock på och träffas hemma hos mig så vi kan jobba vidare.

& sen måste jag bara säga en sak, det är sjukligt kallt ute idag!!!! Jag längtar till sol & värme.


Jag vill tillbaka till Kreta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0