Röda lappar!

Igår blev det en hemmakväll med mit hjärta. Vi tittade på x-factor, eller ja, ja tittade på det.. Fel snubbe vann men så är det, skit! Medina var i alla fall sjukt grym som vanligt. Ska se om jag hittar låten på youtube :)
Sen åkte vi och tittade på tv lite överallt. Men det värsta av allt!!!! Vi gick in på onoff och kollade på lite olika tv-apparater. Såg att dom hade sänkt ganska mycket och satt på röda lappar utanpå dom vanliga "prislapparna" Dom har ju sånna plastsaker med info om produkten och så, så dom hade bara tejpatpå en röd lapp utanpå. Vi såg en 50 tums tv som kostade 10 000, bredvid stod det en sån plastsak med en likadan tv fast 42 tums, som då var sänkt till 7000 kr. Helt okej tänkte vi. Men sen såg jag att det stod Ord-pris: 11 999 kr. Hur kan en 42 tums tv kosta 2000 kr mer än en 50 tums. Jag lyfte på lappen och tittade på ord-priset och där stod det 7999 kr. Dom har alltså ökat ord-priset på  den röda lappen bara för att man ska tro att dom sänkt med flera tusen, DÅLIGT! Jag tittade på alla andra röda lappar och dom hade gjort precis samma sak med alla, vissa hade dom lagt på 6000 kr på den röda lappen så man skulle tro att man fick en tv för 6000 kr mindre än ord-priset. Detta gillas inte, fy vad dåligt. Så vi gick där ifrån!

Nu sitter chrille och tittar på svampbob haha, och jag ska snart ner i tvätten. Har dock blivit mer än förkyld och halsen värker, jag vill inte bli sjuk! :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0