Vad är det för väder egentligen?

Hejhopp!

Vaknade redan vid halv åtta idag, så det blev ingen sovmorgon för min del. Igår när mamma kom så gick vi lite i stan & åkte sedan ut till Väla&Ikea. Handlade inget speciellt men lite smått och gott. Efter någon timme där åkte vi hemåt igen, gjorde mat och bara pratade en massa. Efter maten gick vi ner till pistashia (stavning?) och köpte nötter, sedan till coop och köpte frukt & glass. Hemma igen gjorde jag fruktsallad med glass och chokladsås, mums. Vi tittade på filmen Devil som var okej, men inte mer än så. Sedan kom Chrille hem & efter ett tag satte vi på Nyckeln till frihet, älskar den. Vi hann dock bara se halva för sen var vi alla tre helt döda och proppmätta.

Imorse åkte Chrille iväg för att jobba igen, vet itne när han är klar, men jag hoppas att det blir snart. Vet inte alls vad vi ska hitta på med idag, vet inte vad det är för väder. Ena sekunden är det soligt, andra sekunden ser det ut till att bli regn. Piss-sverige.

På tal om väder så var det två tanter på bussen som pratade med varandra igår om hur sommarvädret varit i år. Alltså det finns inget fulare än när skånska gamlingar pratar med varandra, deras dielekt är hemsk!

Tant1: Så tråkit väder, ena dan regnar de å andra dan e de sol.
Tant2: Ja, men vi har hatt en fin vår.
Tant1: Eee du ente kloog! Jag har fröset så..
Tant2: Ah nää, de har varet en fin vår, mö sol eller så har ja klätt maj rätt, ja har då ente fröset en enda da!
Tant1: Ooooo nääää, vintorjacka o kängor, de e va ja har hatt po mi.

Mer än så hann jag inte höra eftersom jag hoppade av bussen, tur är väl det för annars hade jag dött av skratt. HAHA skånska är fan ta mig inte en vacker dialekt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0