Imorgon!

I två-tre månader har jag vetat att jag ska på rättegång imorgon men jag har inte tänkt på det, har tänkt att det är så lång tid kvar, det ska först bli sommar och allt som hör till. Imorgon är det den 15 september, datumet jag inte ens vill tänka på, jag vill att det ska bli fredag nu. Bara hoppa över torsdagen denna veckan, kan man inte göra det?
Först ska jag till skolan mellan 9-12 då vi har någon presentation imorgon, det kommer gå bra. Efter det tar jag tåget till ystad & där möter jag P:s pappa eller styvmamma. 14:30 är det min tur att höras, jag börjar redan bli nervös över att sitta där och alla lyssnar på mig, det är bara jag som pratar och säger jag något fel kommer ja få höra det! Usch, det är kanske inte värsta grejen.. eller jo, jag tror att jag tycker det. Sitta där & berätta allt jag vet. Jag berättar mer än gärna, jag är bara rädd att jag ska blanda ihop detaljer, men jag ska göra mitt bästa. Jag hoppas att allt detta kommer leda till något bra, men det är jag säker på!

"Under huvudförhandlingen får du med egna ord berätta vad som har
hänt. Därefter ställer åklagaren och den tilltalades försvarsadvokat
frågor till dig. Domare och nämndemän i domstolen kan också ställa
frågor. Förhören med dig kallas målsägandeförhör. De brukar vara
detaljerade. Det är nödvändigt för att åklagaren ska kunna bevisa att
ett brott har begåtts"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0