Kammerjunkere

Redan onsdag och snart helg igen. I helgen ska jag åka över till pappa för att fira att han fyller 40 år, när vi varit där  kör vi hem igen och då ska vi till Anna och fira att hon fyller 23 år. En massa födelsedagsfirande, skoj. 
 
Igår drog jag mig till gymmet för första gången på någon månad, tränade axlar, mage och ben och det känns idag, härligt. Ska jobba 5-8 idag och efter det ska jag ta träna en snabbis, typ mage och armar. 
 
Innan vad jag grymt sugen på koldskål så det knåpade jag ihop och eftersom jag bor i ett land som inte har kammerjunkere fick jag baka egna. Blev hur gott som helst, gjorde dom som små hjärtan haha, hej nörden! 
 
 
Recept:
4 dl mjöl, 2 tsk bakpulver, 1tsk vaniljsocker (ev vaniljpulver), 1 ägg, ½ dl socker, 50-75 gram smör, ca ½ dl vatten eller mjölk. 
 
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och socker i en skål. Tärna ner smöret, klicka i ägget och blanda ihop till en deg, tillsätt så mycket vatten eller mjölk som det behövs. Rulla ut degen, ca 1 cm tjock, och klicka ut små kakor, ca 3 cm i dm. Lägg på en plåt och in i ugnen i tio minuter på 200 grader. Ta ut kakorna, dela dom på mitten och sätt in dom i ugnen igen, ca 7 minuter eller tills de är torra. Förvara i burk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0