Someday

Detta skrev jag för några månader sedan, hade sparat det som utkast...
Jag har alltid varit den snälla, aldrig sagt till om något vilket har gjort att jag har fått ta mycket skit från "vänner". Om jag hade berättat för er hur mina vänner behandlade mig hade ni inte trott mig, eller trott att jag var dum i huvudet som var vän med dessa människor. & jag kan ärligt säga att jag var dum i huvudet, men jag hade ingen annan. Mina "vänner" var allt jag visste och dom fick mig att känna mig speciell, de gillade mig, de ville bara mitt bästa. Jag undrar om dom var med mig bara för att ha någon som aldrig sa emot, för jag var den enda som inte gjorde det och jag var den enda som aldrig bråkade med någon. Alla andra bråkade ofta, de blev kallade både det ena och det andra, men aldrig jag. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg, jag vill mest bara skriva av mig. Detta är saker som jag aldrig pratar om och som jag inte heller vill prata om, men skriva är en annan sak. Jag låtsas som att jag skriver till mig själv fastän jag vet att någon där ute läser. Jag skriver som om det vore till mig själv för att detta är saker som ingen behöver veta, det är nog därför jag aldrig berättar... jag vill inte se folks utryck eller höra deras kommentarer. Det är lättare här, jag slipper se era ansiktsuttyck och jag hör inte era kommentarer.

Ibland, eller ofta, känner jag mig fortfarande som den tjejen. Den snälla som aldrig säger till om något. Ni som känner mig bra vet att det tar lååång tid innan jag blir arg, om jag ens blir arg. Jag håller allt inne, jag säger inget, jag låtsas som att jag inte hörde eller att det inte gjorde mig något, det du sa eller gjorde mot mig. Ibland känner jag mig som någon stålman som kan ta hur mycket skit som helst utan att bry mig. Jag bryr mig, men inte så att andra ser. Jag håller allt inne. Varför? - jag vill inte bråka med någon, jag vill inte såra någon så om det betyder att jag måste såra mig själv genom att hålla allt för mig själv så gör jag det. Jag har insett och jag vet att det tillslut är jag som blir sårad, ledsen och arg... på mig själv! För att jag inte är tuff nog. Jag undrar varför jag blev såhär, en så kallad mes som inte vågar säga ifrån.

Vi hade varit vänner sedan vi var fem år och jag tänkte: det finns inget jag inte kan berätta för henne, hon kommer stå på min sida. Jag berättade och hon skrattade mig rakt upp i ansiktet och sa att jag ljög, hon trodde inte på mig. Det fanns ingen idé att berätta för någon annan, skulle jag behöva se ännu fler som skrattade?


Kommentarer
nettan

<3 <3 <3 älskade fish! <3 <3 <3

2012-02-05 @ 09:44:45
Patricia

Gummsi, visste verkligen inte att du kände såhär.. <3<3

2012-02-05 @ 10:47:46
URL: http://metrician.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0